pomiń nawigację

To tylko sztuka

Bezlitosne kulisy showbiznesu. Czy możliwa jest tam przyjaźń, zaufanie i szczerość? Czy liczy się jedynie sława, sukces i pieniądze?

Nowa sztuka „Złote Jajo” ma właśnie swoją prapremierę na nowojorskim Broadway’u. Akcja rozgrywa się w prywatnej sypialni producentki owego przedstawienia, Julii Budder, podczas zorganizowanego z tej okazji przyjęcia.

więcej

Dusza Kobusza

Na początku grudnia 2011 roku, na deskach Teatru Kwadrat, hucznie fetowaliśmy jubileusz 55-lecia pracy artystycznej naszego nestora, Jana Kobuszewskiego. Benefis, który udało się przygotować z tej okazji, odbił się szerokim echem wśród warszawskiej publiczności.

więcej

Kiedy Harry poznał Sally

Czy możliwa jest przyjaźń i tylko przyjaźń między kobietą, a mężczyzną? A z drugiej strony, czy ciągłe kłótnie, napięcia, iskrzące złośliwości są w stanie przerodzić się w prawdziwą miłość?

więcej

Co ja panu zrobiłem, Pignon?

OSTATNIE SPEKTAKLE

Francuska farsa kryminalna, o niezwykle wartkiej akcji, szybkim tempie i zaskakujących zmianach sytuacji.

W pewnym podparyskim miasteczku zmobilizowano wszystkie siły porządkowe. Do sądu bowiem ma być dowieziony świadek zeznający przeciwko wysoko postawionym przestępcom. Proces ściągnął uwagę przedstawicieli mediów, tłumnie przybyłych na miejsce zdarzenia. W tym kilkuset fotografów.

więcej

Perfect day

Zabawna, smutna i prawdziwa romantyczna komedia pomyłek o zegarze biologicznym kobiety.

więcej

Mój przyjaciel Harvey (2006)

Elwood P. Dowd miewa kłopoty z oddzielaniem rzeczywistości od fikcji. Na co dzień przyjaźni się z olbrzymich rozmiarów królikiem Harveyem. Spędza z nim niemal każdą chwilę, najczęściej w okolicznych barach, a dodać należy, że królik ów nie stroni od kieliszka.

więcej

Ośle lata (Donkey’s Years) (2005)

Oxford. Jubileuszowe spotkanie absolwentów uczelni to świetna okazja, by pochwalić się pozyskanym statusem społecznym, ale też aby porównać swoje dotychczasowe osiągnięcia z tym co osiągnęli dawni koledzy ze studenckiej ławy.

więcej

SZCZEGÓLNA PROPOZYCJA

Niezwykłe spotkanie dwóch całkowicie odmiennych mężczyzn: jeden jest wielkim prezesem, człowiekiem podłym i niebezpiecznie nieuczciwym, natomiast drugi to skromy emeryt, przeuroczy i nieskazitelny aż do bólu…

więcej

Sługa dwóch panów

Barwna, włoska komedia dell’arte. Jedna z najlepszych jakie napisał Goldoni, a było ich ponad dwieście.

Rzecz dzieje się w XVIII-wiecznej Wenecji na tle karnawału z tańcem, śpiewami.

więcej

UPADŁE ANIOŁY

Sztuka wywołała w latach dwudziestych moralne oburzenie. Dzisiaj można na nią spojrzeć z różnych punktów widzenia. Zapewnia obu głównym rolom zabawne fajerwerki a jednocześnie bada pustkę życia swoich postaci. Julia i Jane siedzą sobie wzajemnie w kieszeni a jednocześnie stale się sprzeczają.

To brutalna analiza fatalnych stosunków międzyludzkich i stanowić może wymowne odzwierciedlenie tego, co myślał Coward o stylu życia swoim i swoich znajomych.

więcej

MAYDAY 2

Kontynuacja wielkiego przeboju scenicznego lat 90-tych, który podbił serca publiczności na całym świecie. Zarówno pierwsza, jak i druga część miały swoją polską prapremierę w Teatrze Kwadrat a sukces jaki osiągnęły zaowocował licznymi adaptacjami w całej Polsce (Mayday 2 doczekał się ośmiu).

Dalszy ciąg zabawnych perypetii pewnego angielskiego taksówkarza bigamisty.

więcej

ZŁODZIEJ

Tytułowy złodziej zostaje przyłapany na gorącym uczynku przez wracających z przyjęcia właścicieli domu i próbuje namówić ich, aby zrezygnowali z pomysłu oddania go w ręce policji. Wydawać by się więc mogło, że taki powinien być koniec sztuki. Tymczasem w tym momencie ona dopiero się zaczyna.

więcej

Nie teraz, kochanie

Ekskluzywny salon futrzarski w Londynie. Właściciel to kobieciarz z krwi i kości a jego najbliższy współpracownik – wręcz przeciwnie. Akcja, jaka wywiązuje się w wyniku pewnego zakładu powoduje, że sytuacja rozwija się niezwykle dynamicznie a postaci wikłają się w niesamowitym splocie intryg i nieprzewidywalnych sytuacji.

więcej

PO LATACH O TEJ SAMEJ PORZE

Kontynuacja głośnego przeboju Za rok o tej samej porze””, który w połowie lat 70. znalazł się na liście największych artystycznych i kasowych sukcesów Broadwayu. Para głównych bohaterów poznała się przez przypadek w niewielkiej restauracji. Ona jest mężatką, matką trójki dzieci. On, choć niezwykle lojalny wobec swojej rodziny, nie jest w stanie odmówić sobie rozmowy z uroczą nieznajomą. Od tamtej pory widują się co roku o tej samej porze. W „„Po latach..”.” są już nieco starsi.

więcej

WSZYSTKO W RODZINIE

Trzecia, wprowadzona na polską scenę teatralną oraz zaprezentowana prapremierowo przez Teatr Kwadrat, sztuka Ray’a Cooney’a.

W londyńskim szpitalu trwają właśnie przygotowania do tradycyjnego bożonarodzeniowego przedstawienia i corocznego zjazdu lekarzy.

więcej

DWIE MORGI UTRAPIENIA

Spektakl wystawiony ponad 500 razy był najdłużej graną, na scenie jednego teatru, polską komedią współczesną w historii.

więcej

DAJCIE MI TENORA

Dla opery w Clevelend wrześniowy wieczór 1934 roku może okazać się wielkim świętem. W galowym przedstawieniu Otella główną partię zaśpiewać ma Tito Merelli, światowej sławy włoski tenor. Jego gościnny występ powinien zwrócić się w kasie teatru, a sama opera dzięki niemu może dostać się do grona najbardziej prestiżowych instytucji w kraju. Tito przyjeżdża, ale nieprawdopodobny zbieg rozmaitych okoliczności sprawia, że tuż przed występem pada martwy na hotelowe łóżko.

więcej

O co biega?

Uroczy obraz angielskiej prowincji z okresu Bitwy o Anglię. Przewrotna historia pewnego eleganckiego i przystojnego pastora i jego młodej żony, byłej aktorki, która swoim nieposkromionym temperamentem przysparza mu wielu kłopotów.

więcej

KIEDY KOTA NIE MA…

Dwa angielskie małżeństwa z 20-letnim stażem. Z okazji okrągłej rocznicy żony wybierają się wspólnie na miodowy miesiąc. Korzystając z sytuacji obaj słomiani wdowcy, w średnim wieku, decydują się na przelotne romanse z młodszymi wersjami swoich drugich połówek.

więcej

MÓJ PRZYJACIEL HARVEY (1995)

Elwood P. Dowd miewa kłopoty z oddzielaniem rzeczywistości od fikcji. Na co dzień przyjaźni się z olbrzymich rozmiarów królikiem Harveyem. Spędza z nim niemal każdą chwilę, najczęściej w okolicznych barach, a dodać należy, że królik ów nie stroni od kieliszka.

więcej

POMYSŁ NA MORDERSTWO

Thriller balansujący na krawędzi pastiszu. Narastające napięcie, nieoczekiwane zwroty akcji i zaskakujący finał.

Dwaj główni bohaterowie to współpracujący ze sobą od dawna autorzy tekstów kryminalnych. Łączy ich praca, dzielą charaktery.

więcej

DEKORATOR

Wzruszająca i zabawna komedia. Pewna pani ma kochanka. Na trop afery wpada zazdrosna żona i grozi, że zawiadomi o wiarołomstwie męża rywalki. Cudzołóstwo powoduje szereg komplikacji.

więcej

OKNO NA PARLAMENT (1993)

Tytułowe okno znajduje się w luksusowym apartamencie nr 648, w londyńskim Westminster Hotel. To w jego wnętrzach na sekretną randkę umawia się urzędujący minister deputowany do Izby Gmin z Partii Konserwatywnej – Richard Willey z sekretarką opozycyjnej Partii Pracy panią Jane Worthington. Podczas pobytu w apartamencie pan Willey przypadkowo znajduje ciało pewnego mężczyzny przytrzaśnięte oknem.

więcej

Z BATUTĄ I KWADRATEM

W programie do spektaklu ówczesny dyrektor Edmund Karwański napisał: „Jest obecnie w modzie biadolenie i narzekanie, że teatr przeżywa kryzys, na wszystko brakuje pieniędzy i nic się na to nie poradzi. Nieprawda. Żeby to udowodnić, Kwadrat, zamiast monodramu Jana Kobuszewskiego, w Jego prywatnym ubraniu wystawia spektakl z orkiestrą, dyrygentem, i dużą ilością kostiumów. (…)”

więcej

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO

„(…) przedstawienie ogląda się bez przykrości, a nawet z rosnącym zainteresowaniem. Świat widziany z kuchni, choć to zapewne niezbyt wyrafinowana metafora, ma jedną zaletę: jest znacznie prawdziwszy niż z perspektywy salonu”
Tomasz Miłkowski
Życie Codzienne
16 października 1992

więcej

MAYDAY

Od czasu polskiej prapremiery w Kwadracie sztuka była wystawiana w całym kraju jeszcze 29 razy!

Współczesna farsa kryminalno – obyczajowa. Nieświadoma prawdy Policja na tropie bigamisty – przeciętnego z pozoru Jana Kowalskiego, człowieka o jednym imieniu i dwóch adresach. Stosując zręczny zabieg jednoczesności i podobieństwa wypowiadanych kwestii, autor wprowadza nas w pełne stresów życie żon oraz w schizofreniczną naturę nęża. Galopujące absurdy gagów i pomyłek.

więcej

BRZYDKIE NAWYKI

Akcja toczy się w prywatnych klinikach psychiatrycznych, w których pacjenci traktowani są krańcowo odmiennie. W pierwszym władzę sprawuje dr Pepsi, a jego naczelną maksymą jest zapożyczane od Wilde’a przeświadczenie, iż spośród różnych metod zwalczania pokus, najskuteczniejsza polega na tym, by im ulegać, czyli pozwala swym pacjentom na wszystko, a nawet więcej. Drugim natomiast kieruje dr Toynbee, którego terapia polega na kompletnym unieruchomieniu leczonych, nie pozwala więc na nic, stosując metodę knebla i kaftana.

więcej

ZBRODNIE SERCA

Siostry Margrath – Lenny, Meg i Becky spotykają się po wielu latach. Lenny jest stateczną kobietą, którą poświęciła sie rodzinie. Meg prowadzi emocjonujący żywot w Hollywood. Becky też ma męża, ale zostaje aresztowana za… usiłowanie jego zabójstwa. To spotkanie zmieni ich życie.

więcej

SPRÓBUJMY JESZCZE RAZ

Światowy hit komediowy napisany przez autora scenariusza niezapomnianego filmu „Tootsie” z Dustinem Hoffmanem. To nie tylko komedia obfitująca w niebywale śmieszne sytuacje i dialogi, ale również mądra opowieść. W części pierwszej On i Ona spotykają się po latach i uznają, że warto spróbować jeszcze raz, w drugiej małżeństwo stara się pobudzić stygnące uczucia nowoczesnymi metodami terapii.

więcej

OŚLE LATA (1990)

Oxford. Jubileuszowe spotkanie absolwentów uczelni to świetna okazja, by pochwalić się pozyskanym statusem społecznym, ale też aby porównać swoje dotychczasowe osiągnięcia z tym co osiągnęli dawni koledzy ze studenckiej ławy.

więcej

WSZYSTKO JEST WZGLĘDNE

Ginny i Greg są młodzi i bardzo w sobie zakochani. W błędnym mniemaniu, że Filip jest ojcem dziewczyny, młody człowiek prosi go o rękę Giny. Tymczasem starszy pan jest jej dawnym kochankiem. Greg spotyka sfrustrowaną żonę Filipa, Sheilę. Cztery postaci zaczynają wplątywać się w sieć coraz bardziej niesamowitych nieporozumień. A kiedy prawda już prawie wychodzi na jaw, następuje nieoczekiwanie odwrócenie sytuacji i zakłopotani bohaterowie na nowo pogrążają się w labiryncie nieprawdopodobnych zawiłości.

więcej

MANDAT

Brawurowa akcja, niespodziewane zwroty wydarzeń, skomplikowana i precyzyjnie zbudowana intryga komediowa, wielowątkowe omyłki, udawania, dowcip słowny, błyskotliwe dialogi, anegdoty wplecione z wyczuciem miejsca, w jakim pojawienie się ich jest najtrafniejsze, bezbłędny słuch na prawa sceny – to wszystko sprawiło, że „Mandat” stał się wielkim i długotrwałym sukcesem teatru, a Erdmana nazwano następcą Mikołaja Gogola i Aleksandra Suchowo-Kobylina. W samej tylko Moskwie przedstawienie grane było ponad trzysta pięćdziesiąt razy.

więcej

PANIENKI MADAME TINY

Rzecz dzieje się w luksusowym domu dla panienek lekkich obyczajów a tytułowa Madame Tina trzyma nad nimi pieczę. Dla bezpieczeństwa postanawia przenieść swój interes do eleganckiej willi owdowiałej pani Saulnier. Robi to jednak na tyle sprytnie, żeby właścicielka jak najpóźniej zorientowała się o co naprawdę chodzi.

więcej

MARZENIE O KWITNĄCYM KRAJU

Wieczór składał się z kilkunastu premierowych piosenek napisanych specjalnie z myślą o aktorskim wykonaniu Ewy Dałkowskiej i Mariusza Benoit a powstał na podstawie spektaklu „Zziębnięte serce” przygotowany przez Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu na IX Przegląd Piosenki Aktorskiej.

więcej

INDYK (Scena PROSTOKĄT)

„Melofarsa w dwóch aktach”, która rozgrywa się (jak podano w didaskaliach) „w romantyzmie, na obszarze księstwa”.

W dziwnej karczmie spotyka się dziwne towarzystwo. Poeta – niszczyciel dzieł klasyków literatury, Książę owładnięty ideą stworzenia urzędu Pary Kochanków Państwowych, Kapitan będący uosobieniem zdegradowanego mitu wojskowości i Laura, która ucieka od Księcia z Rudolfem, by go w końcu porzucić, bezradny Pustelnik, śpiący Śpiący i Chłopi, których bezsensowne rozmowy podkreślają główną myśl utworu: nikomu tu się nic nie chce.

więcej

EMIGRANCI (SCENA PROSTOKĄT)

Współczesny moralitet. Akcja ogranicza się do dialogu dwóch osób: intelektualisty – emigranta politycznego i gastarbeitera – emigranta zarobkowego. Choć nazwani tylko inicjałami, pozbawionymi wszelkich podtekstów: AA i XX, sugerującymi brak jakiegokolwiek zindywidualizowania postaci, należą do najbogatszych psychologicznie bohaterów.

więcej

FARSA NA TRZY SYPIALNIE (BEDROOM FARCE)

Cztery małżeństwa, trzy sypialnie, jedna noc i następujący po niej poranek. Najstarsza para – Delia i Ernest szykują się do wyjścia na uroczystą kolację, aby uczcić rocznicę swojego ślubu. Najmłodsza z kolei – Malcolm i Kate organizują u siebie małą imprezę, na którą zapraszają Jane i Nicka, a także Zuzannę i Trevora (jedynyni, których sypialni nie widać). W ostatniej chwili Nick doznaje kontuzji i nie może iść. Między Zuzanną a Trevorem dochodzi do kłótni. Intryga zaczyna się zawiązywać po tym jak Zuzanna przyłapuje Trevora całującego się ze swoją byłą dziewczyną, którą była niegdyś Jane…

więcej

KRÓL (LE ROI)

Klasyczna francuska farsa. Akcja rozgrywa się przed wojną. Bourdier jest politykiem i przemysłowcem. Swoją karierę polityczną związał z partią socjalistyczną, ale prywatnie bardzo mu imponują arystokratyczne koneksje.

Toteż przychylnym okiem patrzy na rozwijającą się miłość swojej córki, Teresy i hrabiego Jakuba, syna arystokratycznego sąsiada. Żoną Bourdiera jest dużo młodsza od niego Marta, niezbyt przejmująca się konwenansami i nie ukrywająca swego plebejskiego pochodzenia.

więcej

FIFTY-FIFTY

Komedia sa­tyryczna napisana specjalnie przez Stanisława Tyma dla Teatru Kwadrat 19 stycznia 1987 a wystawiona ponad dwa miesiące później – 28 marca.

Rzecz dzieje się w przededniu zmian: akt I – kwiecień 1979, akt II – 31 grudnia 1979.

„Miejscem akcji jest dom «po­wiatowego» prominenta, działa­cza, inteligenta z awansu, któ­ry nabywszy dyplom wyższej uczelni za 45 tys. zł oprawił go w ramki i zawiesił na ścianie.

więcej

SIE KOCHAMY (LUV) (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

„Milt – to człowiek suk­cesu, zadowolony z życia. Stanowisko, garnitur z fir­mowego sklepu, szpan i ele­gancja, żona i kochanka. Harry – od przykrej przy­gody z psem uwierzył, że prześladuje go pech. A wie­rzyć, że jest się człowiekiem, któremu szczęście nie sprzy­ja – to nim być. Harry jest więc nieudacznikiem, bez pieniędzy, perspektyw, celu życia. Jest jeszcze ona – Ellen, kobieta nieprzeciętnie oczy­tana, z komputerową pamię­cią, wrażliwa i niezaspokojo­na, żona wpierw Milta, po­tem Harrego.

więcej

MIŁOŚĆ JEDNO MA IMIĘ… JOËL (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

więcej

CZARUJĄCY ŁAJDAK (UN BEAU SALAUD) (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Główny bohater – Franciszek Dumoulin to skrzyżowanie Pantalona (wiekowo) i Arlekina (charakterologicznie) – blagier, kobieciarz, świntuch, a może i złodziej. To opowieść o mężczyźnie, który w głębi duszy jest „małym chłopcem”, za wszelką cenę pragnącym dostać nową zabawkę, czyli młodą, atrakcyjną damę. A przy tym mężczyzną, który nie ma odwagi rozstać się ze starymi miłościami, niejednokrotnie o podejrzanej przeszłości, które były dla niego prawdziwymi trofeami.

więcej

DWAJ PANOWIE B. (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Debiut dramatyczny Mariana Hemara. Tematem jest pisanie i wystawienie komedii, paradoksy przeradzania się życia w sztukę i sztuki w życie.

więcej

GANG ALBERTÓW I PANNA MATYLDA (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

więcej

ROZMOWY PRZY WYCINANIU LASU (Teatr na Woli i Scena Kwadrat) (1984)

„(…)Na scenie dorodne knieje, pośród których przycupnęli na pieńkach drwale. Czekają na dostawę narzędzi pracy, czyli siekier. A czekając gawędzą sobie o tym i owym. O lasach, które już wyrąbano i o tych drzewkach, które cudem ocalały. O tym, że w jednej książce ranny łoś ryczy z bólu, a w innej pewien student zamordował siekierą dwie kobiety. Najciekawsze, że w tych pięknych czasach każdy student mógł mieć własną siekierę, a dziś… Dziś siekiery roznosi siekierowy i po pracy zabiera z powrotem.

więcej

KSIĘGA HIOBA (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Rzecz dzieje się w Warszawie, w czasach mizerii powojennej i upadku literatury dramatycznej.

„Zasadniczym motywem twórczości Brunona Winawera jest refleksja na temat współczesnej nauki i jej oddziaływania na przeobrażenia kulturowe. W swoich komediach autor Księgi Hioba posługuje się deformacją groteskową, techniką skeczu kabaretowego i farsy, nagromadzeniem kalamburów i paradoksów słownych…

więcej

NIEWINNA GRZESZNICA

Komedia w 3 aktach, której akcja rozgrywa się w Warszawie. Miłosny trójkąt, a w zasadzie czworokąt, który posłużył autorowi do zręcznego żonglowania zaskakującymi reakcjami obydwu stron relacji damsko-męskich – zarówno tych zdradzających, jak i zdradzanych.

więcej

ZNAJOMEK Z FIESOLE

„Gabriel Tender, znajomek z Fiesole, o którym tu będzie mowa, jest człowiekiem dobrym. Zużywam sporo swady i miejsca, na to, żeby wykazać, ilu sprytu i diabelskiej przebiegłości wymaga taka rola w życiu. Każdego durnia stać na złośliwy kawał, ale dobroć to bardzo trudne rzemiosło. Dlatego, też do produkcji uczynków dobrych, która może być zajęciem bardzo popłatnym, powinni się brać fachowcy, a nie dyletanci, amatorzy, moralności, puszczający w obieg tandetę i nieudolne falsyfikaty…

więcej

DROGA DO DOVER (The Dover Road)

Leonard i Anna są kochankami. Jadą do Dover, z zamiarem przedostania się do Calais, a docelowo chcą dotrzeć do Paryża. Jednak w drodze dochodzi do awarii samochodu. Pomocy udziela im Dominik, który zabiera ich do pobliskiego hotelu, który okazuje się być rezydencją pana Latimera. Tam dowiadują się, że muszą zostać siedem dni, żeby przekonać się, czy mogą zostać małżeństwem. Następnego dnia Anne zaczyna dostrzegać w Leonardzie rzeczy, które wcześniej ignorowała. Inna para, opuszcza właśnie dom po owych siedmiu dniach. Okazuje się to być żona Leonarda – Eustazja i jej kochanek Mikołaj.

więcej

CZYJE TO ŻYCIE (Whose Life is It Anyway)

Akcja toczy się w sali szpitalnej. Bohaterem jest rzeźbiarz – Ken Harrison. W wyniku wypadku samochodowego został sparaliżowany od szyi w dół i jedyne czego pragnie to umrzeć. Postawa inteligentnego człowieka uwięzionego w bezużytecznym ciele, budzi w publiczności sprzeczne uczucia dotyczące pragnienia zakończenia swojego życia.

więcej

RODZINA

Głową rodziny jest Tomasz Lekcicki, zbankrutowany hrabia (acz tytułu nie używa), niepoprawny uwodziciel („co drugie” dziecko w miasteczku ma taki sam krzywy nos), niewydarzony wynalazca (m.in. wymyślił żniwiarki z anteną i radioodbiornikiem, żeby się chłopom lepiej pracowało, niestety, w radiu dawali akurat muzykę organową i baby w polu poklękały). Siostra pana Tomasza, Lucysia, stale pociągająca z podręcznej buteleczki, od ośmiu lat pisze jeden wiersz i wciąż poszukuje jednego rymu.

więcej

POLOWANIE NA LISA

Trzy jednoaktówki, których tematyką jest odrzucenie stałych wartości, kontestacja rzeczywistości, rozbicie więzi społecznych stawiają pojedynczego człowieka w sytuacji bezradności i pustki.

więcej

BASEN

więcej

MIESZKANIE Z WIDOKIEM NA RZEKĘ (6 Rms Riv. Vu)

Komediodramat. Akcja rozgrywa się w sześciopokojowym apartamencie z widokiem na rzekę Hudson, położonym na Manhattanie, przy Riverside Drive. Paul Friedman jest żonaty, pracuje w reklamie jako copywriter. Anne Miller jest zgorzkniałą gospodynią domową. Spotykają się w wyniku ogłoszenia zamieszczonego w New York Times. Na miejscu orientują się, że drzwi mieszkania zatrzasnęły się więżąc ich w środku. Sytuacja powoduje, że zaczynają dzielić się szczegółami ze swojego życia.

więcej

GODZINY BŁAZNÓW W SKŁADNICY ZŁOMU

Miejscem akcji jest składnica złomu. Wydarzenia do­tyczą kierownika, wagowego – i jego przyszłej małżonki Au­relii – oraz magazyniera. Po części również trzech dostaw­ców, prezesa jednostki nadrzędnej i matki panny młodej. Wśród piecyków z lanego żelaza, pogiętych płatów aluminio­wej blachy i zdemontowanych fragmentów wężownicy do grzej­nika rozgrywają się jednak sprawy dalekie od rzeczywistoś­ci opisanej placówki.

więcej

KWADRAT

więcej

PAMIĘTNIK PANI HANKI

Tytułowa bohaterka jest kobietą młodą i piękną. Życie upływa jej w zbytku, a czas spędza biorąc udział w balach, rautach. Nie wystarcza to jednak Hance. Wciąż narzeka na nudę i męża, z którym nie potrafi znaleźć wspólnego języka. Znudzona monotonną egzystencją nawiązuje romans z Robertem Tonnorem. Niestety, za sprawą tego związku bohaterka wplątuje się w niebezpieczną aferę. Niebawem okazuje się, że jej kochanek jest szpiegiem.

więcej

CO WIDZIAŁ KAMERDYNER (What the Butler Saw)

więcej

ON I NIE ON (Gog et Magog)

więcej

CZY ZNA PAN MLECZNĄ DROGĘ? (Kennen Sie die Milchstrasse)

więcej

NASZA KLATKA

więcej

ZA ROK O TEJ SAMEJ PORZE (Some Time Next Year)

27-letni George, żonaty księgowy z New Jersey i 24-letnia Doris, gospodyni domowa, mężatka i matka trojga dzieci z Oakland, spotykają się przypadkowo w uzdrowisku w północnej Kalifornii w 1951 roku. Zakochują się w sobie, ale z oczywistych względów muszą się rozstać. Postanawiają spotykać się co roku, w tym samym hotelu, by wspólnie spędzić weekend. Pięć spotkań obejmuje 26 lat tej osobliwej znajomości, w czasie której zmieniają się zarówno sami bohaterowie, jak i otaczający ich świat.

więcej

MIŁOŚĆ POD PADWĄ (Les Vilains)

więcej

CO SŁYCHAĆ

więcej

BOŻYSZCZE KOBIET (The Last of the Red Hot Lovers)

więcej

DAMY I HUZARY

więcej

WSTRĘTNY EGOISTA (Un sale egoiste)

więcej

TO NIE BYŁA PIĄTA, TO BYŁA DZIEWIĄTA (Non era la quinta, era la nona)

więcej

PARYŻANKA (Le Parisienne)

więcej

OSCAR

Claude Magnier, jeden z najpopularniejszych dziś komediopisarzy francuskich, debiutował w r. 1956 sztuką „Pan Masure”, wysoko ocenioną przez krytykę, a następnie świetnie przyjętą przez publiczność. „Oscar” – którego właśnie mamy przyjemność prezentować – powstał dwa lata później, następne pozycje (u nas znany przede wszystkim „Paryżanin” dzięki scenie i telewizji) równie szybko zdobywały rozgłos.

więcej

EWA, JUDYTA I KURTYZANA

więcej

PRAWDZIWY INSPEKTOR DOG (The Real Inspector Hound)

więcej

PEPSIE

Urodzona w Marsylii któregoś 22 sierpnia. Ojciec chciał ją poświęcić chemii., ona marzyła o teatrze.

„Jeszcze w liceum – opowiada Pierrette Bruno – uwielbiałam recytować, mówić dla samego mówienia. I do dziś prawdziwą przyjemność dają mi ćwiczenia z klasykami, w domu. przed magnetofonem. Toteż próbując po raz pierwszy swych sił przed profesorem sztuki dramatycznej miejscowej uczelni, znanym aktorem, bez wahania wybrałam rolę … Agamennona”.

więcej

PODŁUŻNA WALIZKA

Komediowe perypetie Pignona i Ralfa, których połączył przypadek. Rzecz dzieje się w prowincjonalnym hotelu. Na skutek pomyłki recepcjonisty ten sam pokój został wynajęty dwóm gościom: zawodowemu mordercy i porzuconemu mężowi. Z różnych, istotnych dla bohaterów przyczyn, żaden nie chce się zgodzić na przeniesienie w inne miejsce. Męczą się więc razem, poznają coraz lepiej i, chcąc nie chcąc, zbliżają.

więcej

ROZMOWY PRZY WYCINANIU LASU (1975)

więcej

PRAWDZIWY MĘŻCZYZNA (The Male Animal)

więcej
designed & created by trendmark.pl