Sztuka wywołała w latach dwudziestych moralne oburzenie. Dzisiaj można na nią spojrzeć z różnych punktów widzenia. Zapewnia obu głównym rolom zabawne fajerwerki a jednocześnie bada pustkę życia swoich postaci. Julia i Jane siedzą sobie wzajemnie w kieszeni a jednocześnie stale się sprzeczają.
To brutalna analiza fatalnych stosunków międzyludzkich i stanowić może wymowne odzwierciedlenie tego, co myślał Coward o stylu życia swoim i swoich znajomych.
czytaj dalejSztuka wywołała w latach dwudziestych moralne oburzenie. Dzisiaj można na nią spojrzeć z różnych punktów widzenia. Zapewnia obu głównym rolom zabawne fajerwerki a jednocześnie bada pustkę życia swoich postaci. Julia i Jane siedzą sobie wzajemnie w kieszeni a jednocześnie stale się sprzeczają.
To brutalna analiza fatalnych stosunków międzyludzkich i stanowić może wymowne odzwierciedlenie tego, co myślał Coward o stylu życia swoim i swoich znajomych.
„Upadłe Anioły” są jedną z najważniejszych sztuk Noëla Cowarda. Napisał ją, w ciągu sześciu miesięcy, kiedy występował w rewii „Londyn wzywa!”, w Veudeville Theatre od września 1923.
Scenariusz sztuki, w której dwie stare przyjaciółki nerwowo oczekują powrotu wspólnego kochanka i w tym czasie upijają się, był oparty na rzeczywistym zdarzeniu, kiedy to Coward i Gladys Calpthrop, czekali wystrojeni na przybycie wspólnego przyjaciela.
W 1958 r. Coward powrócił do przeróbki sztuki i przeniesienia w czasie do roku 1934. Ta wersja, grana w trzech aktach, została wystawiona w Vaudeville Theatre w 1967 r., z Constance Cummings i Joan Greenwood umieszczonymi na afiszu nad tytułem sztuki. Jeszcze raz gwiazdorska obsada i dowcip autora zapewniły sukces.
Informacje o spektaklu
OSOBY:
Julia Sterol – Grażyna Barszczewska (gościnnie)
Fred Sterol – Grzegorz Wons
Jane Banbury – Ewa Borowik/ Ewa Kasprzyk
Willy Banbury – Marek Siudym
Saunders – Lucyna Malec
Maurice Duclos – Tomasz Stockinger (gościnnie)
Autor: Noël Coward
Tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Sylwester Chęciński
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Opracowanie muzyczne: Maciej Pawłowski
Ruch sceniczny: Krzysztof Adamski
Asystent reżysera: Lucyna Malec
Premiera: 8 marca 2003