Małżeństwo do poprawki
„Małżeństwo do poprawki” to lekka, a jednocześnie naszpikowana błyskotliwymi i pełnymi inteligentnego humoru dialogami komedia kryminalna Michaela Englera, w której zgodnie z zasadą Hitchcocka bomba wybucha na początku, a potem napięcie tylko rośnie.
Tercet, czyli Kwartet
Związani ze sceną Kwadratu Hanna Śleszyńska („Roma i Julian”) oraz Piotr Gąsowski („Okno na parlament”) wystąpią przed Państwem na żywo w muzycznym show „Tercet czyli Kwartet”.
Szalone nożyczki. Reżim sanitarny
Zagramy to jeszcze raz!
„Szalone nożyczki. Reżim sanitarny” ponownie na scenie Teatru Kwadrat
Zainteresowaniem spektaklem „Szalone nożyczki. Reżim sanitarny” przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. W związku ze stale napływającymi do nas prośbami o powtórzenie transmisji, postanowiliśmy zagrać dla Państwa „Szalone nożyczki” ponownie i raz jeszcze wyemitować spektakl na żywo wprost z Kwadratowej sceny. Kolejna odsłona „Szalonych nożyczek” w reżimie sanitarnym odbędzie się w niedzielę 31 maja o godz. 20.00. Bilety są już dostępne TUTAJ w limitowanej ilości.
HaDwa-O!
“Teatr Naukowy” to cykl multimedialnych przedstawień teatralnych dla dzieci, połączonych z interaktywnymi warsztatami, doświadczeniami naukowymi i muzyką na żywo, podczas których młodzi widzowie poznają i uczą się rozumieć skomplikowany i pasjonujący świat oraz zachodzące w nim zjawiska fizyczne. Przewodnikami po fascynującym świecie nauki są dwaj sympatyczni i trochę szaleni bohaterowie cyklu, Pomysław i Radzimir, którzy prostym językiem, ciekawą formą i z nieodłącznym poczuciem humoru opowiadają dzieciom o tym, jak działa i rozwija się świat. Z pomocą światłych i lotnych…
Jak zostać muzykiem
Interaktywny spektakl muzyczny z multimedialną scenografią oraz partiami wykonanymi na żywych instrumentach.
Historia oparta jest na kanwie baśni. Pomysław jest chłopcem bardzo żywiołowym i pełnym entuzjazmu. Od dziecka marzy o tym, aby pewnego dnia posiąść moce nadprzyrodzone i stać się superbohaterem. Choć zawsze bardzo się stara, to niestety najczęściej jego aktywność prowadzi do mniejszej lub większej katastrofy. Wszyscy zaczynają wołać na niego Pomyłek. Sam nie traci ciekawości świata, ale tyle razy słyszy, że jest beztalenciem, że zaczyna w to wierzyć…
Po drugiej stronie lustra
„Po drugiej stronie lustra…” to spektakl improwizacyjny Teatru Naukowego – niesamowite wydarzenie, w którym Nauka i Sztuka spotykają się na scenie, aby przeglądać się w sobie jak… w zwierciadle. Tym razem zabierzemy naszą widownię na drugą stronę lśniącej tafli, aby z bezpiecznej kryjówki wewnątrz lustra spojrzeć na świat oczyma kogoś, kto ma wszystko na opak.
Poznamy tajniki optyki, arkana geometrii, a także zajrzymy do wnętrza naszego mózgu, żeby sprawdzić, co się dzieje w głowach ludzi, którzy patrzą w lustro… czasami może nawet zbyt często!
Miś z wyobraźnią
Pudła i pudełka. A w jednym z nich obudził się MIŚ. Sprawdźmy razem z nim jakie niespodzianki kryją się w kolejnych! I koniecznie zbudujmy z nich wspaniały zimowy świat pełen wiatru, śniegu i dobrej zabawy! Macie pomysły jak można to zrobić? Miś na pewno coś wymyśli – w końcu ma wielką wyobraźnię, a w świecie wyobraźni wszystko jest możliwe!
Smok nielot
Był sobie Smok. Mały Smok. I miał jedno wielkie marzenie. Tak bardzo chciałby latać! Tylko jak się tego nauczyć? Może od ptaków? Może od motylków? Może od pszczółek albo od …stolika. To stoliki potrafią fruwać?
Przygody Smoka Nielota są tak nieoczywiste jak samo istnienie smoków. W świecie wyobraźni wszystko jest możliwe!
Kolorino
A gdyby tak przespacerować się po wszystkich kolorach tęczy? W świecie wyobraźni wszystko jest możliwe!
„Kolorino” otwiera przed dziećmi niezwykły świat pełen barw. Przy dźwiękach muzyki, zabawie rekwizytem, akcji dostosowanej do percepcji młodych widzów a nawet iluzji, aktorzy z pomocą widzów odkryją jak powstają kolory, a na zakończenie wspólnie zatańczą taniec tęczy!
Nie książka zdobi człowieka
Jak wejść na szczyt w świecie zdominowanym przez media, gdy nie ma się cech prawdziwego celebryty? Sherman Mayfair, pisarz – panikarz, lat około 35 właśnie wydał książkę i marzy o tym, by odnieść wielki sukces. Jednak nieśmiałość i całkowity brak wiary w siebie paraliżują go do tego stopnia, że sama myśl o udzieleniu wywiadu przyprawia o rozstrój żołądka. W akcie desperacji namawia swojego przyjaciela Matta, by ten podając się za autora książki, oczarował wszystkich wdziękiem i erudycją, zyskał przychylność mediów i uczynił z jego powieści bestseller.
Klasyczna komedia pomyłek…
W cyberprzestrzeni o bezpieczeństwie w sieci
Korzystanie z zasobów Internetu może być świetną zabawą oraz inspirującą formą spędzania czasu, pod warunkiem, że odbywa się w rozważny sposób. Warto uświadamiać dzieciom od najmłodszych lat, jakie korzyści i jakie zagrożenia niesie za sobą obecność w sieci. Podczas trwających 60 minut warsztatów młodzi uczestnicy dowiedzą się przede wszystkim, jak bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z Internetu, w tym z niezwykle popularnych dziś mediów społecznościowych oraz jak zachować się w sytuacji, kiedy pojawia się zagrożenie. Zajęcia mają charakter interaktywny i nastawione są na aktywizację uczestników poprzez zastosowanie różnego rodzaju ćwiczeń i technik warsztatowych.
NIEUSTRASZENI POGROMCY LEGEND
Teatr Kwadrat i Instytut Rozwoju Wyobraźni zapraszają na intrygującą podróż przez świat baśni, tajemniczych wydarzeń i ciekawych przygód. Odkryj na nowo legendarne postaci i poznaj nowe, te które dotychczas kryły się w ich cieniu! Towarzyszami Twoich przygód będą Nieustraszeni Pogromcy Legend, uzbrojeni w muzyczne instrumenty, ilustracje Szawła Płóciennika i przepastny arsenał wyobraźni!
„Nieustraszeni Pogromcy Legend” to widowisko multimedialne, którego punktem wyjścia są znane baśnie, legendy i mity. Aktorzy za pomocą…
Złota rybka
Baśń „Złota Rybka” Braci Grimm jest znana wszystkim, ale niewielu wie, że tę samą historię opowiedział w wierszu A.S. Puszkin o rybaku, który złowił magiczną rybę i jego chciwą żonę. Rybak nie ma pragnień, ale jego żona ciągle chce coraz więcej nieprzemyślanych życzeń. Spektakl dla dorosłych i dla dzieci o Złotej Rybce spełniającej wszelkie pragnienia i o zgubnych skutkach. Będziemy z widzami łowić rybki, wypowiadać życzenia, poznamy mądrą Złotą Rybkę, a wokół nas będzie szumieć morze, ptaki, muszle.
Skacząca księżniczka
„Skacząca księżniczka” to opowiedziana na nowo wersja klasycznej romantycznej baśni, w której dzielna i wrażliwa dziewczyna zostaje uratowana przez księcia na białym koniu. Przepełniona humorem historia, opowiedziana z niezwykłą lekkością i finezją wciąga małych widzów, jak również towarzyszących im dorosłych w interaktywną zabawę i sprawia, że nikt nie pozostaje obojętny wobec perypetii bohaterów tej bajki!
Calineczka spektakl w języku ukraińskim
Teatr Kwadrat zaprasza na bezpłatne spektakle dla dzieci w języku ukraińskim
Театр Квадрат запрошує вас на безкоштовні шоу для дітей українською мовою
Królowa śniegu
Marionetki, muzyka i jedna z najpiękniejszych baśni H. Ch. Andersena. Interaktywny spektakl jest doskonałą okazją do wprowadzenia dziecka w świat teatru. Opowie historię dwóch miłości. Tej ciepłej – Gerdy i Kaja i całkiem innej…mroźnej. Kim jest Królowa Śniegu? Na to pytanie widzowie spróbują odpowiedzieć sami.
Kiedy pada śnieg
Przygotujcie swoje czapki, szaliki i rękawiczki niezbędne do zimowych zabaw! W atmosferze radości, wspólnych śpiewów i pląsów poznamy sekrety zimy i pomożemy Bałwankowi znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytanie… „Kiedy pada śnieg” to zimowa bajka na widzów i marionetki.
CUDNY DZIEŃ z muzyką MOZARTA
Gęsiorek Eugeniusz zagęga i zaśpiewa wraz z Wolfgangiem Amadeuszem Mozartem. „Cudny dzień” to koncertowe popisy w wykonaniu marionetki prowadzonej przez tajemniczą Ktośkę oraz dużo, dużo zabawy dla najmłodszych.
Warsztaty kulinarne dla dzieci- kuchnia molekularna
„Sweet Science” to cykl warsztatów, w których łączymy sztukę kulinarną i naukę. Wyostrzamy węch, smak i dotyk, aby stworzyć artystyczne desery kuchni molekularnej, a wnikliwym okiem naukowca przyglądamy się produktom, z których korzystamy. Prowadzone w formie atrakcyjnych, multimedialnych warsztatów zajęcia staną się okazją do poznania struktury i właściwości substancji, których połączenie pozwala tworzyć bajecznie kolorowe
Wiosenne warsztaty artystyczne
Grawerowanie i złocenie pisanek. Stwórz złocone pisanki w stylu Fabergé nawiązujące do dzieł sztuki złotniczej z czasów Aleksandra III Romanowa i Mikołaja II.
„Muzyka+Matematyka” – Interaktywny spektakl naukowy
Teatr Kwadrat i Instytut Rozwoju Wyobraźni zapraszają na interaktywne spektakle popularno-naukowe „Muzyka plus Matematyka”. Co łączy latynoskiego bębniarza i programistę komputerowego? Czy to przypadek, że najbardziej popularne melodie pod względem matematycznym pełne są eleganckiej logiki i symetrii? Czy współbrzmienia mogą mieć wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie? Jaka fizyka i matematyka stoi za interwałami muzycznymi? Czy można zbudować pozytywne emocje wokół uznawanych za “nudne” i “szkolne” przedmiotów i aktywności?
„Muzyka+Matematyka” – trailer
Teatr Kwadrat i Instytut Rozwoju Wyobraźni zapraszają na interaktywne spektakle popularno-naukowe „Muzyka plus Matematyka”. Co łączy latynoskiego bębniarza i programistę komputerowego? Czy to przypadek, że najbardziej popularne melodie pod względem matematycznym pełne są eleganckiej logiki i symetrii? Czy współbrzmienia mogą mieć wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie? Jaka fizyka i matematyka stoi za interwałami muzycznymi? Czy można zbudować pozytywne emocje wokół uznawanych za “nudne” i “szkolne” przedmiotów i aktywności?
Arcydzieło na śmietniku
Czym jest sztuka i kto decyduje o jej wartości? Pytanie to nie musi być wypowiedziane wprost, by zaintrygować widza. Przedstawienie nie skupia się wyłącznie na tematyce związanej ze sztuką, a przede wszystkim ukazuje życie człowieka z wszelkimi jego zawiłościami i odcieniami. Sedno sztuki stanowi spotkanie dwojga ludzi o skrajnych osobowościach, pochodzących z odległych światów. Różni ich wszystko – od…
DalidAmore, czyli kochaj, całuj i płacz
„DalidAmore” to kolejny spektakl po „Patty Diphusa”, z którym postanowiła się zmierzyć Ewa Kasprzyk jako reżyser i odtwórczyni głównej roli. Okazją do tego jest 85. Rocznica urodzin wybitnej piosenkarki Dalidy.
„DalidAmore”, to opowieść o wszechstronnej artystce, która sprzedała 170 milionów płyt i zdobyła wiele nagród za swoją twórczość. Posiadała nieziemski głos, którym wyśpiewała takie hity jak „Gigi Amoroso”, „Ti amo”, „Parole, parole” czy „Bambino”. Łącznie nagrała 500 piosenek w wielu językach.
Dalida była kobietą o niezwykłej urodzie, którą uwielbiała…
Nie tylko Starsi Panowie, czyli Wasowski do Kwadratu
SCENA KAMERALNA
To będzie wieczór z piosenkami niekwestionowanego geniusza melodii, którego kompozycje najpiękniej współgrają z tekstami świetnych autorów. Jerzy Wasowski, kojarzony przede wszystkim z Kabaretem Starszych panów, w swojej bogatej twórczości napisał wiele kompozycji, które miały szansę zaistnieć tylko przez moment, jedną ulotną chwilę…
Così è la vita (Takie jest życie)
SCENA KAMERALNA
Così è la vita (Takie jest życie) to liryczna komedia z dreszczykiem. Adela, właścicielka prywatnego biura detektywistycznego wraz z jej „prawą ręką”, dyplomowaną wywiadowczynią mgr. Krystyną, na co dzień zajmują się rozwiązywaniem trudnych i zagmatwanych spraw – od dyskretnych romantycznych zdrad, do przyszpilania na gorącym uczynku niewiernych kochanków. Lecz to co przydarza się w ciągu dwóch dni i jednej nocy zmusza je do całkowitej zmiany poglądów na miłość, zauroczenie i zdradę.
W komicznych, a zarazem wzruszających i pełnych napięć zwrotów akcji zderzają się aktorskie osobowości: Ewy Wencel, Joanny Żółkowskiej, Krystyny Tkacz, Lucyny Malec i Joanny Kuberskiej…
Otwarcie sezonu
Mallory Dupre to prawdziwa amerykańska gwiazda, której życie całkowicie podporządkowane jest wykonywanemu zawodowi. Tabloidy opisują jej kolejne romanse, w które aktorka wdaje się z dużą częstotliwością i z coraz to młodszymi partnerami. Taki styl życia to w jej rodzinie tradycja. Edmund ojciec Mallory jest niemniej popularny, a w liczbie byłych żon sam już nie potrafi się połapać. Pomimo podobnych temperamentów a może właśnie z tego powodu, relacje ojca z córką są wyraźnie napięte, a ich spotkania nieodmiennie kończą się awanturą. Najbardziej opanowany i uporządkowany w ich zwariowanej rodzinie jest Christian – syn Mallory, który z aktorstwa…
„Sztuka” Yasminy Rezy
Yasmina Reza, autorka „Boga Mordu” (czyli filmowej „Rzezi” R. Polańskiego) po raz kolejny bezbłędnie rozpracowuje mechanizmy rządzące ludzkimi emocjami. Trzech facetów przyjaźni się od lat, ale w ich relacji można dostrzec skrywane urazy oraz rywalizację. Marc jest inżynierem, zajadłym tradycjonalistą, Serge – wziętym dermatologiem i koneserem sztuki współczesnej, Yvan – uważany za nieudacznika, całe życie w handlu tekstyliami, od niedawna w hurtowni materiałów piśmienniczych. Na dodatek w przededniu ślubu, o którym można stwierdzić, ze smutkiem acz zdecydowanie, iż jest jedynie małżeństwem z rozsądku. Żeby nie powiedzieć histerycznego przymusu…
Hotel Babilon
SCENA KAMERALNA
Rzecz dzieje się w sądzie. Oskarżona Zuzanna, sędzia, świadkowie. Zuzanna, Słowaczka, przyjechała z Bratysławy do Zakopanego, w hotelu Babilon poznała recepcjonistę Jędrka Parzenicę, zakochała się i zapragnęła za niego wyjść. Przez rok uczyła się polskiego i polskiej kuchni, ale gdy wróciła, Jędrek uwodził właśnie Helgę z Berlina. Strzeliła więc do niego z pistoletu, nie trafiła, a przy okazji skomplikowała życie paru osobom: Ukraince, Francuzowi, bizneswoman z Wielkopolski, bizneswoman z Chicago. No i sobie, bo straciła…
Czego nie widać
Obwoźna grupa teatralna przygotowuje się do premiery szmirowatej dość produkcji – spektaklu pt. „Co widać”. Zostało bardzo mało czasu. Budżet jest ograniczony. Ekipa techniczna okrojona. Reżyser zmęczony. A aktorzy?…No coż… Jeżeli problemem jest już nawet zapamiętanie tekstu podczas próby generalnej, to jak radzić sobie, z dwoma burzliwymi romansami, krótkowzrocznością młodej gwiazdki, stale psującą się dekoracją i wiecznie…
Ciotka Karola 3.0
Tekst to światowa klasyka farsy skrojona zgodnie z XIX-wiecznym sznytem, ale wzięta na warsztat od podszewki i uszyta na nową, bardziej nowoczesną miarę! Zarówno język, gra aktorska, kostiumy czy scenografia, zdają się być jednocześnie klasyczne, jak i skrajnie współczesne. Oto propozycja debiutującego w roli reżysera dyrektora Teatru Kwadrat – Andrzeja Nejmana.
To tylko sztuka
Bezlitosne kulisy showbiznesu. Czy możliwa jest tam przyjaźń, zaufanie i szczerość? Czy liczy się jedynie sława, sukces i pieniądze?
Nowa sztuka „Złote Jajo” ma właśnie swoją prapremierę na nowojorskim Broadway’u. Akcja rozgrywa się w prywatnej sypialni producentki owego przedstawienia, Julii Budder, podczas zorganizowanego z tej okazji przyjęcia.
Ślub doskonały
Jesteś panem młodym w dniu swojego ślubu. Budzisz się rano, właściwie w południe, w pokoju hotelowym, z piękną, nagą nieznajomą u boku. Niestety, wśród zapamiętanych atrakcji wczorajszego kawalerskiego wieczoru, obraz tej ślicznotki nie występuje. A głos twojej przyszłej żony już słychać w hotelowym korytarzu… Wystarczy wyobrazić sobie taką sytuację, by w lot zrozumieć, że życie naszego bohatera już nigdy nie wróci na dotychczasowe tory.
Dusza Kobusza
Na początku grudnia 2011 roku, na deskach Teatru Kwadrat, hucznie fetowaliśmy jubileusz 55-lecia pracy artystycznej naszego nestora, Jana Kobuszewskiego. Benefis, który udało się przygotować z tej okazji, odbił się szerokim echem wśród warszawskiej publiczności.
Klub cmentarny, czyli wesołe wdówki
POŻEGNANIE TYTUŁU!
Czy między trzema wdowami, możliwa jest przyjaźń aż po grób? Czy warto poświęcić swoją znajomość dla namiętności?
Dla trzech wdów regularne wizyty na cmentarzu i odwiedziny zmarłych mężów, to najlepszy sposób na spędzanie wolnego czasu. W końcu nikt tak cierpliwie nie wysłucha relacji z codziennych zakupów, lokalnych plotek i opisu szczegółowego braku jakichkolwiek planów na przyszłość, jak przyjaciółki.
Przez park na bosaka
Miłość jaka jest każdy widzi. Najtrudniejsza z najprostszych rzeczy na świecie.
A kiedy miłość nagle zmienia się w małżeństwo, wtedy czasem robi się… Cóż, na pewno robi się śmieszniej, o czym przekonuje nas romantyczna komedia „Przez park na bosaka”, autorstwa mistrza gatunku, Neila Simona…
Kiedy Harry poznał Sally
Czy możliwa jest przyjaźń i tylko przyjaźń między kobietą, a mężczyzną? A z drugiej strony, czy ciągłe kłótnie, napięcia, iskrzące złośliwości są w stanie przerodzić się w prawdziwą miłość?
Co ja panu zrobiłem, Pignon?
OSTATNIE SPEKTAKLE
Francuska farsa kryminalna, o niezwykle wartkiej akcji, szybkim tempie i zaskakujących zmianach sytuacji.
W pewnym podparyskim miasteczku zmobilizowano wszystkie siły porządkowe. Do sądu bowiem ma być dowieziony świadek zeznający przeciwko wysoko postawionym przestępcom. Proces ściągnął uwagę przedstawicieli mediów, tłumnie przybyłych na miejsce zdarzenia. W tym kilkuset fotografów.
Berek, czyli upiór w moherze
Typowy polski blok. Typowe malutkie mieszkania. W jednym – typowy „moherowy beret”. W drugim – typowy gej.
Anna jest na emeryturze. Jej życie koncentruje się wokół telewizji, toruńskiego radia, religii oczywiście, i córki, która wyprowadziła się z domu i praktycznie zerwała z nią kontakty.
Przyjazne dusze
Komedia melancholijno-spirytystyczna.
Do urokliwego domu pod Londynem, wprowadza się młoda para, właśnie spodziewająca się dziecka. Simon – początkujący pisarz powieści kryminalnych, Mary – ciepła, dobra i kochająca dziewczyna, całkowicie oddana pasji męża. Nie wiedzą, że ich nowe rodzinne gniazdko kryje w sobie pewną tajemnicę. Cały czas bowiem dom zamieszkują tragicznie zmarli poprzedni właściciele.
Perfect day
Zabawna, smutna i prawdziwa romantyczna komedia pomyłek o zegarze biologicznym kobiety.
Mój przyjaciel Harvey (2006)
Elwood P. Dowd miewa kłopoty z oddzielaniem rzeczywistości od fikcji. Na co dzień przyjaźni się z olbrzymich rozmiarów królikiem Harveyem. Spędza z nim niemal każdą chwilę, najczęściej w okolicznych barach, a dodać należy, że królik ów nie stroni od kieliszka.
Ośle lata (Donkey’s Years) (2005)
Oxford. Jubileuszowe spotkanie absolwentów uczelni to świetna okazja, by pochwalić się pozyskanym statusem społecznym, ale też aby porównać swoje dotychczasowe osiągnięcia z tym co osiągnęli dawni koledzy ze studenckiej ławy.
SZCZEGÓLNA PROPOZYCJA
Niezwykłe spotkanie dwóch całkowicie odmiennych mężczyzn: jeden jest wielkim prezesem, człowiekiem podłym i niebezpiecznie nieuczciwym, natomiast drugi to skromy emeryt, przeuroczy i nieskazitelny aż do bólu…
Sługa dwóch panów
Barwna, włoska komedia dell’arte. Jedna z najlepszych jakie napisał Goldoni, a było ich ponad dwieście.
Rzecz dzieje się w XVIII-wiecznej Wenecji na tle karnawału z tańcem, śpiewami.
UPADŁE ANIOŁY
Sztuka wywołała w latach dwudziestych moralne oburzenie. Dzisiaj można na nią spojrzeć z różnych punktów widzenia. Zapewnia obu głównym rolom zabawne fajerwerki a jednocześnie bada pustkę życia swoich postaci. Julia i Jane siedzą sobie wzajemnie w kieszeni a jednocześnie stale się sprzeczają.
To brutalna analiza fatalnych stosunków międzyludzkich i stanowić może wymowne odzwierciedlenie tego, co myślał Coward o stylu życia swoim i swoich znajomych.
MAYDAY 2
Kontynuacja wielkiego przeboju scenicznego lat 90-tych, który podbił serca publiczności na całym świecie. Zarówno pierwsza, jak i druga część miały swoją polską prapremierę w Teatrze Kwadrat a sukces jaki osiągnęły zaowocował licznymi adaptacjami w całej Polsce (Mayday 2 doczekał się ośmiu).
Dalszy ciąg zabawnych perypetii pewnego angielskiego taksówkarza bigamisty.
ZŁODZIEJ
Tytułowy złodziej zostaje przyłapany na gorącym uczynku przez wracających z przyjęcia właścicieli domu i próbuje namówić ich, aby zrezygnowali z pomysłu oddania go w ręce policji. Wydawać by się więc mogło, że taki powinien być koniec sztuki. Tymczasem w tym momencie ona dopiero się zaczyna.
Nie teraz, kochanie
Ekskluzywny salon futrzarski w Londynie. Właściciel to kobieciarz z krwi i kości a jego najbliższy współpracownik – wręcz przeciwnie. Akcja, jaka wywiązuje się w wyniku pewnego zakładu powoduje, że sytuacja rozwija się niezwykle dynamicznie a postaci wikłają się w niesamowitym splocie intryg i nieprzewidywalnych sytuacji.
PO LATACH O TEJ SAMEJ PORZE
Kontynuacja głośnego przeboju Za rok o tej samej porze”, który w połowie lat 70. znalazł się na liście największych artystycznych i kasowych sukcesów Broadwayu. Para głównych bohaterów poznała się przez przypadek w niewielkiej restauracji. Ona jest mężatką, matką trójki dzieci. On, choć niezwykle lojalny wobec swojej rodziny, nie jest w stanie odmówić sobie rozmowy z uroczą nieznajomą. Od tamtej pory widują się co roku o tej samej porze. W „Po latach...” są już nieco starsi.
WSZYSTKO W RODZINIE
Trzecia, wprowadzona na polską scenę teatralną oraz zaprezentowana prapremierowo przez Teatr Kwadrat, sztuka Ray’a Cooney’a.
W londyńskim szpitalu trwają właśnie przygotowania do tradycyjnego bożonarodzeniowego przedstawienia i corocznego zjazdu lekarzy.
DWIE MORGI UTRAPIENIA
Spektakl wystawiony ponad 500 razy był najdłużej graną, na scenie jednego teatru, polską komedią współczesną w historii.
DAJCIE MI TENORA
Dla opery w Clevelend wrześniowy wieczór 1934 roku może okazać się wielkim świętem. W galowym przedstawieniu Otella główną partię zaśpiewać ma Tito Merelli, światowej sławy włoski tenor. Jego gościnny występ powinien zwrócić się w kasie teatru, a sama opera dzięki niemu może dostać się do grona najbardziej prestiżowych instytucji w kraju. Tito przyjeżdża, ale nieprawdopodobny zbieg rozmaitych okoliczności sprawia, że tuż przed występem pada martwy na hotelowe łóżko.
O co biega?
Uroczy obraz angielskiej prowincji z okresu Bitwy o Anglię. Przewrotna historia pewnego eleganckiego i przystojnego pastora i jego młodej żony, byłej aktorki, która swoim nieposkromionym temperamentem przysparza mu wielu kłopotów.
KIEDY KOTA NIE MA…
Dwa angielskie małżeństwa z 20-letnim stażem. Z okazji okrągłej rocznicy żony wybierają się wspólnie na miodowy miesiąc. Korzystając z sytuacji obaj słomiani wdowcy, w średnim wieku, decydują się na przelotne romanse z młodszymi wersjami swoich drugich połówek.
MÓJ PRZYJACIEL HARVEY (1995)
Elwood P. Dowd miewa kłopoty z oddzielaniem rzeczywistości od fikcji. Na co dzień przyjaźni się z olbrzymich rozmiarów królikiem Harveyem. Spędza z nim niemal każdą chwilę, najczęściej w okolicznych barach, a dodać należy, że królik ów nie stroni od kieliszka.
POMYSŁ NA MORDERSTWO
Thriller balansujący na krawędzi pastiszu. Narastające napięcie, nieoczekiwane zwroty akcji i zaskakujący finał.
Dwaj główni bohaterowie to współpracujący ze sobą od dawna autorzy tekstów kryminalnych. Łączy ich praca, dzielą charaktery.
DEKORATOR
Wzruszająca i zabawna komedia. Pewna pani ma kochanka. Na trop afery wpada zazdrosna żona i grozi, że zawiadomi o wiarołomstwie męża rywalki. Cudzołóstwo powoduje szereg komplikacji.
OKNO NA PARLAMENT (1993)
Tytułowe okno znajduje się w luksusowym apartamencie nr 648, w londyńskim Westminster Hotel. To w jego wnętrzach na sekretną randkę umawia się urzędujący minister deputowany do Izby Gmin z Partii Konserwatywnej – Richard Willey z sekretarką opozycyjnej Partii Pracy panią Jane Worthington. Podczas pobytu w apartamencie pan Willey przypadkowo znajduje ciało pewnego mężczyzny przytrzaśnięte oknem.
Z BATUTĄ I KWADRATEM
W programie do spektaklu ówczesny dyrektor Edmund Karwański napisał: „Jest obecnie w modzie biadolenie i narzekanie, że teatr przeżywa kryzys, na wszystko brakuje pieniędzy i nic się na to nie poradzi. Nieprawda. Żeby to udowodnić, Kwadrat, zamiast monodramu Jana Kobuszewskiego, w Jego prywatnym ubraniu wystawia spektakl z orkiestrą, dyrygentem, i dużą ilością kostiumów. (…)”
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO
„(…) przedstawienie ogląda się bez przykrości, a nawet z rosnącym zainteresowaniem. Świat widziany z kuchni, choć to zapewne niezbyt wyrafinowana metafora, ma jedną zaletę: jest znacznie prawdziwszy niż z perspektywy salonu”
Tomasz Miłkowski
Życie Codzienne
16 października 1992
MAYDAY
Od czasu polskiej prapremiery w Kwadracie sztuka była wystawiana w całym kraju jeszcze 29 razy!
Współczesna farsa kryminalno – obyczajowa. Nieświadoma prawdy Policja na tropie bigamisty – przeciętnego z pozoru Jana Kowalskiego, człowieka o jednym imieniu i dwóch adresach. Stosując zręczny zabieg jednoczesności i podobieństwa wypowiadanych kwestii, autor wprowadza nas w pełne stresów życie żon oraz w schizofreniczną naturę nęża. Galopujące absurdy gagów i pomyłek.
BRZYDKIE NAWYKI
Akcja toczy się w prywatnych klinikach psychiatrycznych, w których pacjenci traktowani są krańcowo odmiennie. W pierwszym władzę sprawuje dr Pepsi, a jego naczelną maksymą jest zapożyczane od Wilde’a przeświadczenie, iż spośród różnych metod zwalczania pokus, najskuteczniejsza polega na tym, by im ulegać, czyli pozwala swym pacjentom na wszystko, a nawet więcej. Drugim natomiast kieruje dr Toynbee, którego terapia polega na kompletnym unieruchomieniu leczonych, nie pozwala więc na nic, stosując metodę knebla i kaftana.
ZBRODNIE SERCA
Siostry Margrath – Lenny, Meg i Becky spotykają się po wielu latach. Lenny jest stateczną kobietą, którą poświęciła sie rodzinie. Meg prowadzi emocjonujący żywot w Hollywood. Becky też ma męża, ale zostaje aresztowana za… usiłowanie jego zabójstwa. To spotkanie zmieni ich życie.
SPRÓBUJMY JESZCZE RAZ
Światowy hit komediowy napisany przez autora scenariusza niezapomnianego filmu „Tootsie” z Dustinem Hoffmanem. To nie tylko komedia obfitująca w niebywale śmieszne sytuacje i dialogi, ale również mądra opowieść. W części pierwszej On i Ona spotykają się po latach i uznają, że warto spróbować jeszcze raz, w drugiej małżeństwo stara się pobudzić stygnące uczucia nowoczesnymi metodami terapii.
OŚLE LATA (1990)
Oxford. Jubileuszowe spotkanie absolwentów uczelni to świetna okazja, by pochwalić się pozyskanym statusem społecznym, ale też aby porównać swoje dotychczasowe osiągnięcia z tym co osiągnęli dawni koledzy ze studenckiej ławy.
WSZYSTKO JEST WZGLĘDNE
Ginny i Greg są młodzi i bardzo w sobie zakochani. W błędnym mniemaniu, że Filip jest ojcem dziewczyny, młody człowiek prosi go o rękę Giny. Tymczasem starszy pan jest jej dawnym kochankiem. Greg spotyka sfrustrowaną żonę Filipa, Sheilę. Cztery postaci zaczynają wplątywać się w sieć coraz bardziej niesamowitych nieporozumień. A kiedy prawda już prawie wychodzi na jaw, następuje nieoczekiwanie odwrócenie sytuacji i zakłopotani bohaterowie na nowo pogrążają się w labiryncie nieprawdopodobnych zawiłości.
MANDAT
Brawurowa akcja, niespodziewane zwroty wydarzeń, skomplikowana i precyzyjnie zbudowana intryga komediowa, wielowątkowe omyłki, udawania, dowcip słowny, błyskotliwe dialogi, anegdoty wplecione z wyczuciem miejsca, w jakim pojawienie się ich jest najtrafniejsze, bezbłędny słuch na prawa sceny – to wszystko sprawiło, że „Mandat” stał się wielkim i długotrwałym sukcesem teatru, a Erdmana nazwano następcą Mikołaja Gogola i Aleksandra Suchowo-Kobylina. W samej tylko Moskwie przedstawienie grane było ponad trzysta pięćdziesiąt razy.
PANIENKI MADAME TINY
Rzecz dzieje się w luksusowym domu dla panienek lekkich obyczajów a tytułowa Madame Tina trzyma nad nimi pieczę. Dla bezpieczeństwa postanawia przenieść swój interes do eleganckiej willi owdowiałej pani Saulnier. Robi to jednak na tyle sprytnie, żeby właścicielka jak najpóźniej zorientowała się o co naprawdę chodzi.
MARZENIE O KWITNĄCYM KRAJU
Wieczór składał się z kilkunastu premierowych piosenek napisanych specjalnie z myślą o aktorskim wykonaniu Ewy Dałkowskiej i Mariusza Benoit a powstał na podstawie spektaklu „Zziębnięte serce” przygotowany przez Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu na IX Przegląd Piosenki Aktorskiej.
INDYK (Scena PROSTOKĄT)
„Melofarsa w dwóch aktach”, która rozgrywa się (jak podano w didaskaliach) „w romantyzmie, na obszarze księstwa”.
W dziwnej karczmie spotyka się dziwne towarzystwo. Poeta – niszczyciel dzieł klasyków literatury, Książę owładnięty ideą stworzenia urzędu Pary Kochanków Państwowych, Kapitan będący uosobieniem zdegradowanego mitu wojskowości i Laura, która ucieka od Księcia z Rudolfem, by go w końcu porzucić, bezradny Pustelnik, śpiący Śpiący i Chłopi, których bezsensowne rozmowy podkreślają główną myśl utworu: nikomu tu się nic nie chce.
EMIGRANCI (SCENA PROSTOKĄT)
Współczesny moralitet. Akcja ogranicza się do dialogu dwóch osób: intelektualisty – emigranta politycznego i gastarbeitera – emigranta zarobkowego. Choć nazwani tylko inicjałami, pozbawionymi wszelkich podtekstów: AA i XX, sugerującymi brak jakiegokolwiek zindywidualizowania postaci, należą do najbogatszych psychologicznie bohaterów.
FARSA NA TRZY SYPIALNIE (BEDROOM FARCE)
Cztery małżeństwa, trzy sypialnie, jedna noc i następujący po niej poranek. Najstarsza para – Delia i Ernest szykują się do wyjścia na uroczystą kolację, aby uczcić rocznicę swojego ślubu. Najmłodsza z kolei – Malcolm i Kate organizują u siebie małą imprezę, na którą zapraszają Jane i Nicka, a także Zuzannę i Trevora (jedynyni, których sypialni nie widać). W ostatniej chwili Nick doznaje kontuzji i nie może iść. Między Zuzanną a Trevorem dochodzi do kłótni. Intryga zaczyna się zawiązywać po tym jak Zuzanna przyłapuje Trevora całującego się ze swoją byłą dziewczyną, którą była niegdyś Jane…
KRÓL (LE ROI)
Klasyczna francuska farsa. Akcja rozgrywa się przed wojną. Bourdier jest politykiem i przemysłowcem. Swoją karierę polityczną związał z partią socjalistyczną, ale prywatnie bardzo mu imponują arystokratyczne koneksje.
Toteż przychylnym okiem patrzy na rozwijającą się miłość swojej córki, Teresy i hrabiego Jakuba, syna arystokratycznego sąsiada. Żoną Bourdiera jest dużo młodsza od niego Marta, niezbyt przejmująca się konwenansami i nie ukrywająca swego plebejskiego pochodzenia.
FIFTY-FIFTY
Komedia satyryczna napisana specjalnie przez Stanisława Tyma dla Teatru Kwadrat 19 stycznia 1987 a wystawiona ponad dwa miesiące później – 28 marca.
Rzecz dzieje się w przededniu zmian: akt I – kwiecień 1979, akt II – 31 grudnia 1979.
„Miejscem akcji jest dom «powiatowego» prominenta, działacza, inteligenta z awansu, który nabywszy dyplom wyższej uczelni za 45 tys. zł oprawił go w ramki i zawiesił na ścianie.
SIE KOCHAMY (LUV) (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)
„Milt – to człowiek sukcesu, zadowolony z życia. Stanowisko, garnitur z firmowego sklepu, szpan i elegancja, żona i kochanka. Harry – od przykrej przygody z psem uwierzył, że prześladuje go pech. A wierzyć, że jest się człowiekiem, któremu szczęście nie sprzyja – to nim być. Harry jest więc nieudacznikiem, bez pieniędzy, perspektyw, celu życia. Jest jeszcze ona – Ellen, kobieta nieprzeciętnie oczytana, z komputerową pamięcią, wrażliwa i niezaspokojona, żona wpierw Milta, potem Harrego.
MIŁOŚĆ JEDNO MA IMIĘ… JOËL (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)
CZARUJĄCY ŁAJDAK (UN BEAU SALAUD) (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)
Główny bohater – Franciszek Dumoulin to skrzyżowanie Pantalona (wiekowo) i Arlekina (charakterologicznie) – blagier, kobieciarz, świntuch, a może i złodziej. To opowieść o mężczyźnie, który w głębi duszy jest „małym chłopcem”, za wszelką cenę pragnącym dostać nową zabawkę, czyli młodą, atrakcyjną damę. A przy tym mężczyzną, który nie ma odwagi rozstać się ze starymi miłościami, niejednokrotnie o podejrzanej przeszłości, które były dla niego prawdziwymi trofeami.
DWAJ PANOWIE B. (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)
Debiut dramatyczny Mariana Hemara. Tematem jest pisanie i wystawienie komedii, paradoksy przeradzania się życia w sztukę i sztuki w życie.
GANG ALBERTÓW I PANNA MATYLDA (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)
ROZMOWY PRZY WYCINANIU LASU (Teatr na Woli i Scena Kwadrat) (1984)
„(…)Na scenie dorodne knieje, pośród których przycupnęli na pieńkach drwale. Czekają na dostawę narzędzi pracy, czyli siekier. A czekając gawędzą sobie o tym i owym. O lasach, które już wyrąbano i o tych drzewkach, które cudem ocalały. O tym, że w jednej książce ranny łoś ryczy z bólu, a w innej pewien student zamordował siekierą dwie kobiety. Najciekawsze, że w tych pięknych czasach każdy student mógł mieć własną siekierę, a dziś… Dziś siekiery roznosi siekierowy i po pracy zabiera z powrotem.
KSIĘGA HIOBA (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)
Rzecz dzieje się w Warszawie, w czasach mizerii powojennej i upadku literatury dramatycznej.
„Zasadniczym motywem twórczości Brunona Winawera jest refleksja na temat współczesnej nauki i jej oddziaływania na przeobrażenia kulturowe. W swoich komediach autor Księgi Hioba posługuje się deformacją groteskową, techniką skeczu kabaretowego i farsy, nagromadzeniem kalamburów i paradoksów słownych…
NIEWINNA GRZESZNICA
Komedia w 3 aktach, której akcja rozgrywa się w Warszawie. Miłosny trójkąt, a w zasadzie czworokąt, który posłużył autorowi do zręcznego żonglowania zaskakującymi reakcjami obydwu stron relacji damsko-męskich – zarówno tych zdradzających, jak i zdradzanych.
ZNAJOMEK Z FIESOLE
„Gabriel Tender, znajomek z Fiesole, o którym tu będzie mowa, jest człowiekiem dobrym. Zużywam sporo swady i miejsca, na to, żeby wykazać, ilu sprytu i diabelskiej przebiegłości wymaga taka rola w życiu. Każdego durnia stać na złośliwy kawał, ale dobroć to bardzo trudne rzemiosło. Dlatego, też do produkcji uczynków dobrych, która może być zajęciem bardzo popłatnym, powinni się brać fachowcy, a nie dyletanci, amatorzy, moralności, puszczający w obieg tandetę i nieudolne falsyfikaty…
DROGA DO DOVER (The Dover Road)
Leonard i Anna są kochankami. Jadą do Dover, z zamiarem przedostania się do Calais, a docelowo chcą dotrzeć do Paryża. Jednak w drodze dochodzi do awarii samochodu. Pomocy udziela im Dominik, który zabiera ich do pobliskiego hotelu, który okazuje się być rezydencją pana Latimera. Tam dowiadują się, że muszą zostać siedem dni, żeby przekonać się, czy mogą zostać małżeństwem. Następnego dnia Anne zaczyna dostrzegać w Leonardzie rzeczy, które wcześniej ignorowała. Inna para, opuszcza właśnie dom po owych siedmiu dniach. Okazuje się to być żona Leonarda – Eustazja i jej kochanek Mikołaj.
CZYJE TO ŻYCIE (Whose Life is It Anyway)
Akcja toczy się w sali szpitalnej. Bohaterem jest rzeźbiarz – Ken Harrison. W wyniku wypadku samochodowego został sparaliżowany od szyi w dół i jedyne czego pragnie to umrzeć. Postawa inteligentnego człowieka uwięzionego w bezużytecznym ciele, budzi w publiczności sprzeczne uczucia dotyczące pragnienia zakończenia swojego życia.
RODZINA
Głową rodziny jest Tomasz Lekcicki, zbankrutowany hrabia (acz tytułu nie używa), niepoprawny uwodziciel („co drugie” dziecko w miasteczku ma taki sam krzywy nos), niewydarzony wynalazca (m.in. wymyślił żniwiarki z anteną i radioodbiornikiem, żeby się chłopom lepiej pracowało, niestety, w radiu dawali akurat muzykę organową i baby w polu poklękały). Siostra pana Tomasza, Lucysia, stale pociągająca z podręcznej buteleczki, od ośmiu lat pisze jeden wiersz i wciąż poszukuje jednego rymu.
POLOWANIE NA LISA
Trzy jednoaktówki, których tematyką jest odrzucenie stałych wartości, kontestacja rzeczywistości, rozbicie więzi społecznych stawiają pojedynczego człowieka w sytuacji bezradności i pustki.
BASEN
MIESZKANIE Z WIDOKIEM NA RZEKĘ (6 Rms Riv. Vu)
Komediodramat. Akcja rozgrywa się w sześciopokojowym apartamencie z widokiem na rzekę Hudson, położonym na Manhattanie, przy Riverside Drive. Paul Friedman jest żonaty, pracuje w reklamie jako copywriter. Anne Miller jest zgorzkniałą gospodynią domową. Spotykają się w wyniku ogłoszenia zamieszczonego w New York Times. Na miejscu orientują się, że drzwi mieszkania zatrzasnęły się więżąc ich w środku. Sytuacja powoduje, że zaczynają dzielić się szczegółami ze swojego życia.
GODZINY BŁAZNÓW W SKŁADNICY ZŁOMU
Miejscem akcji jest składnica złomu. Wydarzenia dotyczą kierownika, wagowego – i jego przyszłej małżonki Aurelii – oraz magazyniera. Po części również trzech dostawców, prezesa jednostki nadrzędnej i matki panny młodej. Wśród piecyków z lanego żelaza, pogiętych płatów aluminiowej blachy i zdemontowanych fragmentów wężownicy do grzejnika rozgrywają się jednak sprawy dalekie od rzeczywistości opisanej placówki.
KWADRAT
PAMIĘTNIK PANI HANKI
Tytułowa bohaterka jest kobietą młodą i piękną. Życie upływa jej w zbytku, a czas spędza biorąc udział w balach, rautach. Nie wystarcza to jednak Hance. Wciąż narzeka na nudę i męża, z którym nie potrafi znaleźć wspólnego języka. Znudzona monotonną egzystencją nawiązuje romans z Robertem Tonnorem. Niestety, za sprawą tego związku bohaterka wplątuje się w niebezpieczną aferę. Niebawem okazuje się, że jej kochanek jest szpiegiem.
CO WIDZIAŁ KAMERDYNER (What the Butler Saw)
ON I NIE ON (Gog et Magog)
CZY ZNA PAN MLECZNĄ DROGĘ? (Kennen Sie die Milchstrasse)
NASZA KLATKA
ZA ROK O TEJ SAMEJ PORZE (Some Time Next Year)
27-letni George, żonaty księgowy z New Jersey i 24-letnia Doris, gospodyni domowa, mężatka i matka trojga dzieci z Oakland, spotykają się przypadkowo w uzdrowisku w północnej Kalifornii w 1951 roku. Zakochują się w sobie, ale z oczywistych względów muszą się rozstać. Postanawiają spotykać się co roku, w tym samym hotelu, by wspólnie spędzić weekend. Pięć spotkań obejmuje 26 lat tej osobliwej znajomości, w czasie której zmieniają się zarówno sami bohaterowie, jak i otaczający ich świat.
MIŁOŚĆ POD PADWĄ (Les Vilains)
CO SŁYCHAĆ
BOŻYSZCZE KOBIET (The Last of the Red Hot Lovers)
DAMY I HUZARY
WSTRĘTNY EGOISTA (Un sale egoiste)
TO NIE BYŁA PIĄTA, TO BYŁA DZIEWIĄTA (Non era la quinta, era la nona)
PARYŻANKA (Le Parisienne)
OSCAR
Claude Magnier, jeden z najpopularniejszych dziś komediopisarzy francuskich, debiutował w r. 1956 sztuką „Pan Masure”, wysoko ocenioną przez krytykę, a następnie świetnie przyjętą przez publiczność. „Oscar” – którego właśnie mamy przyjemność prezentować – powstał dwa lata później, następne pozycje (u nas znany przede wszystkim „Paryżanin” dzięki scenie i telewizji) równie szybko zdobywały rozgłos.
EWA, JUDYTA I KURTYZANA
PRAWDZIWY INSPEKTOR DOG (The Real Inspector Hound)
PEPSIE
Urodzona w Marsylii któregoś 22 sierpnia. Ojciec chciał ją poświęcić chemii., ona marzyła o teatrze.
„Jeszcze w liceum – opowiada Pierrette Bruno – uwielbiałam recytować, mówić dla samego mówienia. I do dziś prawdziwą przyjemność dają mi ćwiczenia z klasykami, w domu. przed magnetofonem. Toteż próbując po raz pierwszy swych sił przed profesorem sztuki dramatycznej miejscowej uczelni, znanym aktorem, bez wahania wybrałam rolę … Agamennona”.
PODŁUŻNA WALIZKA
Komediowe perypetie Pignona i Ralfa, których połączył przypadek. Rzecz dzieje się w prowincjonalnym hotelu. Na skutek pomyłki recepcjonisty ten sam pokój został wynajęty dwóm gościom: zawodowemu mordercy i porzuconemu mężowi. Z różnych, istotnych dla bohaterów przyczyn, żaden nie chce się zgodzić na przeniesienie w inne miejsce. Męczą się więc razem, poznają coraz lepiej i, chcąc nie chcąc, zbliżają.
ROZMOWY PRZY WYCINANIU LASU (1975)
PRAWDZIWY MĘŻCZYZNA (The Male Animal)
Adres:
ul. Marszałkowska 138
00-004 Warszawa
tel.: 22 826 12 47
tel.: 723 003 110
mail: [email protected]
Telefon odbierany jest w miarę dostępności kasjera. Zachęcamy do rezerwowania i zakupu biletów poprzez stronę internetową.