pomiń nawigację

Archives

2 grudnia 1984

DWAJ PANOWIE B. (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Debiut dramatyczny Mariana Hemara. Tematem jest pisanie i wystawienie komedii, paradoksy przeradzania się życia w sztukę i sztuki w życie.

czytaj dalej

3 listopada 1983

KSIĘGA HIOBA (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Rzecz dzieje się w Warszawie, w czasach mizerii powojennej i upadku literatury dramatycznej.

„Zasadniczym motywem twórczości Brunona Winawera jest refleksja na temat współczesnej nauki i jej oddziaływania na przeobrażenia kulturowe. W swoich komediach autor Księgi Hioba posługuje się deformacją groteskową, techniką skeczu kabaretowego i farsy, nagromadzeniem kalamburów i paradoksów słownych…

czytaj dalej

1 kwietnia 1982

CZYJE TO ŻYCIE (Whose Life is It Anyway)

Akcja toczy się w sali szpitalnej. Bohaterem jest rzeźbiarz – Ken Harrison. W wyniku wypadku samochodowego został sparaliżowany od szyi w dół i jedyne czego pragnie to umrzeć. Postawa inteligentnego człowieka uwięzionego w bezużytecznym ciele, budzi w publiczności sprzeczne uczucia dotyczące pragnienia zakończenia swojego życia.

czytaj dalej

27 listopada 1981

RODZINA

Głową rodziny jest Tomasz Lekcicki, zbankrutowany hrabia (acz tytułu nie używa), niepoprawny uwodziciel („co drugie” dziecko w miasteczku ma taki sam krzywy nos), niewydarzony wynalazca (m.in. wymyślił żniwiarki z anteną i radioodbiornikiem, żeby się chłopom lepiej pracowało, niestety, w radiu dawali akurat muzykę organową i baby w polu poklękały). Siostra pana Tomasza, Lucysia, stale pociągająca z podręcznej buteleczki, od ośmiu lat pisze jeden wiersz i wciąż poszukuje jednego rymu.

czytaj dalej

designed & created by trendmark.pl