27 stycznia 1989
Rzecz dzieje się w luksusowym domu dla panienek lekkich obyczajów a tytułowa Madame Tina trzyma nad nimi pieczę. Dla bezpieczeństwa postanawia przenieść swój interes do eleganckiej willi owdowiałej pani Saulnier. Robi to jednak na tyle sprytnie, żeby właścicielka jak najpóźniej zorientowała się o co naprawdę chodzi.
czytaj dalej
13 marca 1985
Główny bohater – Franciszek Dumoulin to skrzyżowanie Pantalona (wiekowo) i Arlekina (charakterologicznie) – blagier, kobieciarz, świntuch, a może i złodziej. To opowieść o mężczyźnie, który w głębi duszy jest „małym chłopcem”, za wszelką cenę pragnącym dostać nową zabawkę, czyli młodą, atrakcyjną damę. A przy tym mężczyzną, który nie ma odwagi rozstać się ze starymi miłościami, niejednokrotnie o podejrzanej przeszłości, które były dla niego prawdziwymi trofeami.
czytaj dalej
2 grudnia 1984
Debiut dramatyczny Mariana Hemara. Tematem jest pisanie i wystawienie komedii, paradoksy przeradzania się życia w sztukę i sztuki w życie.
czytaj dalej
2 marca 1984
„(…)Na scenie dorodne knieje, pośród których przycupnęli na pieńkach drwale. Czekają na dostawę narzędzi pracy, czyli siekier. A czekając gawędzą sobie o tym i owym. O lasach, które już wyrąbano i o tych drzewkach, które cudem ocalały. O tym, że w jednej książce ranny łoś ryczy z bólu, a w innej pewien student zamordował siekierą dwie kobiety. Najciekawsze, że w tych pięknych czasach każdy student mógł mieć własną siekierę, a dziś… Dziś siekiery roznosi siekierowy i po pracy zabiera z powrotem.
czytaj dalej
3 listopada 1983
Rzecz dzieje się w Warszawie, w czasach mizerii powojennej i upadku literatury dramatycznej.
„Zasadniczym motywem twórczości Brunona Winawera jest refleksja na temat współczesnej nauki i jej oddziaływania na przeobrażenia kulturowe. W swoich komediach autor Księgi Hioba posługuje się deformacją groteskową, techniką skeczu kabaretowego i farsy, nagromadzeniem kalamburów i paradoksów słownych…
czytaj dalej