6 maja 1989
Brawurowa akcja, niespodziewane zwroty wydarzeń, skomplikowana i precyzyjnie zbudowana intryga komediowa, wielowątkowe omyłki, udawania, dowcip słowny, błyskotliwe dialogi, anegdoty wplecione z wyczuciem miejsca, w jakim pojawienie się ich jest najtrafniejsze, bezbłędny słuch na prawa sceny – to wszystko sprawiło, że „Mandat” stał się wielkim i długotrwałym sukcesem teatru, a Erdmana nazwano następcą Mikołaja Gogola i Aleksandra Suchowo-Kobylina. W samej tylko Moskwie przedstawienie grane było ponad trzysta pięćdziesiąt razy.
czytaj dalej
27 stycznia 1989
Rzecz dzieje się w luksusowym domu dla panienek lekkich obyczajów a tytułowa Madame Tina trzyma nad nimi pieczę. Dla bezpieczeństwa postanawia przenieść swój interes do eleganckiej willi owdowiałej pani Saulnier. Robi to jednak na tyle sprytnie, żeby właścicielka jak najpóźniej zorientowała się o co naprawdę chodzi.
czytaj dalej
13 marca 1985
Główny bohater – Franciszek Dumoulin to skrzyżowanie Pantalona (wiekowo) i Arlekina (charakterologicznie) – blagier, kobieciarz, świntuch, a może i złodziej. To opowieść o mężczyźnie, który w głębi duszy jest „małym chłopcem”, za wszelką cenę pragnącym dostać nową zabawkę, czyli młodą, atrakcyjną damę. A przy tym mężczyzną, który nie ma odwagi rozstać się ze starymi miłościami, niejednokrotnie o podejrzanej przeszłości, które były dla niego prawdziwymi trofeami.
czytaj dalej
2 grudnia 1984
Debiut dramatyczny Mariana Hemara. Tematem jest pisanie i wystawienie komedii, paradoksy przeradzania się życia w sztukę i sztuki w życie.
czytaj dalej