pomiń nawigację

Archives

2 grudnia 1984

DWAJ PANOWIE B. (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Debiut dramatyczny Mariana Hemara. Tematem jest pisanie i wystawienie komedii, paradoksy przeradzania się życia w sztukę i sztuki w życie.

czytaj dalej

2 marca 1984

ROZMOWY PRZY WYCINANIU LASU (Teatr na Woli i Scena Kwadrat) (1984)

„(…)Na scenie dorodne knieje, pośród których przycupnęli na pieńkach drwale. Czekają na dostawę narzędzi pracy, czyli siekier. A czekając gawędzą sobie o tym i owym. O lasach, które już wyrąbano i o tych drzewkach, które cudem ocalały. O tym, że w jednej książce ranny łoś ryczy z bólu, a w innej pewien student zamordował siekierą dwie kobiety. Najciekawsze, że w tych pięknych czasach każdy student mógł mieć własną siekierę, a dziś… Dziś siekiery roznosi siekierowy i po pracy zabiera z powrotem.

czytaj dalej

3 listopada 1983

KSIĘGA HIOBA (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Rzecz dzieje się w Warszawie, w czasach mizerii powojennej i upadku literatury dramatycznej.

„Zasadniczym motywem twórczości Brunona Winawera jest refleksja na temat współczesnej nauki i jej oddziaływania na przeobrażenia kulturowe. W swoich komediach autor Księgi Hioba posługuje się deformacją groteskową, techniką skeczu kabaretowego i farsy, nagromadzeniem kalamburów i paradoksów słownych…

czytaj dalej

27 maja 1983

NIEWINNA GRZESZNICA

Komedia w 3 aktach, której akcja rozgrywa się w Warszawie. Miłosny trójkąt, a w zasadzie czworokąt, który posłużył autorowi do zręcznego żonglowania zaskakującymi reakcjami obydwu stron relacji damsko-męskich – zarówno tych zdradzających, jak i zdradzanych.

czytaj dalej

27 listopada 1982

ZNAJOMEK Z FIESOLE

„Gabriel Tender, znajomek z Fiesole, o którym tu będzie mowa, jest człowiekiem dobrym. Zużywam sporo swady i miejsca, na to, żeby wykazać, ilu sprytu i diabelskiej przebiegłości wymaga taka rola w życiu. Każdego durnia stać na złośliwy kawał, ale dobroć to bardzo trudne rzemiosło. Dlatego, też do produkcji uczynków dobrych, która może być zajęciem bardzo popłatnym, powinni się brać fachowcy, a nie dyletanci, amatorzy, moralności, puszczający w obieg tandetę i nieudolne falsyfikaty…

czytaj dalej

7 lipca 1982

DROGA DO DOVER (The Dover Road)

Leonard i Anna są kochankami. Jadą do Dover, z zamiarem przedostania się do Calais, a docelowo chcą dotrzeć do Paryża. Jednak w drodze dochodzi do awarii samochodu. Pomocy udziela im Dominik, który zabiera ich do pobliskiego hotelu, który okazuje się być rezydencją pana Latimera. Tam dowiadują się, że muszą zostać siedem dni, żeby przekonać się, czy mogą zostać małżeństwem. Następnego dnia Anne zaczyna dostrzegać w Leonardzie rzeczy, które wcześniej ignorowała. Inna para, opuszcza właśnie dom po owych siedmiu dniach. Okazuje się to być żona Leonarda – Eustazja i jej kochanek Mikołaj.

czytaj dalej

1 kwietnia 1982

CZYJE TO ŻYCIE (Whose Life is It Anyway)

Akcja toczy się w sali szpitalnej. Bohaterem jest rzeźbiarz – Ken Harrison. W wyniku wypadku samochodowego został sparaliżowany od szyi w dół i jedyne czego pragnie to umrzeć. Postawa inteligentnego człowieka uwięzionego w bezużytecznym ciele, budzi w publiczności sprzeczne uczucia dotyczące pragnienia zakończenia swojego życia.

czytaj dalej

27 listopada 1981

RODZINA

Głową rodziny jest Tomasz Lekcicki, zbankrutowany hrabia (acz tytułu nie używa), niepoprawny uwodziciel („co drugie” dziecko w miasteczku ma taki sam krzywy nos), niewydarzony wynalazca (m.in. wymyślił żniwiarki z anteną i radioodbiornikiem, żeby się chłopom lepiej pracowało, niestety, w radiu dawali akurat muzykę organową i baby w polu poklękały). Siostra pana Tomasza, Lucysia, stale pociągająca z podręcznej buteleczki, od ośmiu lat pisze jeden wiersz i wciąż poszukuje jednego rymu.

czytaj dalej

12 czerwca 1981

POLOWANIE NA LISA

Trzy jednoaktówki, których tematyką jest odrzucenie stałych wartości, kontestacja rzeczywistości, rozbicie więzi społecznych stawiają pojedynczego człowieka w sytuacji bezradności i pustki.

czytaj dalej

designed & created by trendmark.pl