pomiń nawigację

Archives

27 stycznia 1989

PANIENKI MADAME TINY

Rzecz dzieje się w luksusowym domu dla panienek lekkich obyczajów a tytułowa Madame Tina trzyma nad nimi pieczę. Dla bezpieczeństwa postanawia przenieść swój interes do eleganckiej willi owdowiałej pani Saulnier. Robi to jednak na tyle sprytnie, żeby właścicielka jak najpóźniej zorientowała się o co naprawdę chodzi.

czytaj dalej

10 października 1988

MARZENIE O KWITNĄCYM KRAJU

Wieczór składał się z kilkunastu premierowych piosenek napisanych specjalnie z myślą o aktorskim wykonaniu Ewy Dałkowskiej i Mariusza Benoit a powstał na podstawie spektaklu „Zziębnięte serce” przygotowany przez Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu na IX Przegląd Piosenki Aktorskiej.

czytaj dalej

1 lipca 1988

INDYK (Scena PROSTOKĄT)

„Melofarsa w dwóch aktach”, która rozgrywa się (jak podano w didaskaliach) „w romantyzmie, na obszarze księstwa”.

W dziwnej karczmie spotyka się dziwne towarzystwo. Poeta – niszczyciel dzieł klasyków literatury, Książę owładnięty ideą stworzenia urzędu Pary Kochanków Państwowych, Kapitan będący uosobieniem zdegradowanego mitu wojskowości i Laura, która ucieka od Księcia z Rudolfem, by go w końcu porzucić, bezradny Pustelnik, śpiący Śpiący i Chłopi, których bezsensowne rozmowy podkreślają główną myśl utworu: nikomu tu się nic nie chce.

czytaj dalej

27 marca 1988

EMIGRANCI (SCENA PROSTOKĄT)

Współczesny moralitet. Akcja ogranicza się do dialogu dwóch osób: intelektualisty – emigranta politycznego i gastarbeitera – emigranta zarobkowego. Choć nazwani tylko inicjałami, pozbawionymi wszelkich podtekstów: AA i XX, sugerującymi brak jakiegokolwiek zindywidualizowania postaci, należą do najbogatszych psychologicznie bohaterów.

czytaj dalej

19 lutego 1988

FARSA NA TRZY SYPIALNIE (BEDROOM FARCE)

Cztery małżeństwa, trzy sypialnie, jedna noc i następujący po niej poranek. Najstarsza para – Delia i Ernest szykują się do wyjścia na uroczystą kolację, aby uczcić rocznicę swojego ślubu. Najmłodsza z kolei – Malcolm i Kate organizują u siebie małą imprezę, na którą zapraszają Jane i Nicka, a także Zuzannę i Trevora (jedynyni, których sypialni nie widać). W ostatniej chwili Nick doznaje kontuzji i nie może iść. Między Zuzanną a Trevorem dochodzi do kłótni. Intryga zaczyna się zawiązywać po tym jak Zuzanna przyłapuje Trevora całującego się ze swoją byłą dziewczyną, którą była niegdyś Jane…

czytaj dalej

17 lipca 1987

KRÓL (LE ROI)

Klasyczna francuska farsa. Akcja rozgrywa się przed wojną. Bourdier jest politykiem i przemysłowcem. Swoją karierę polityczną związał z partią socjalistyczną, ale prywatnie bardzo mu imponują arystokratyczne koneksje.

Toteż przychylnym okiem patrzy na rozwijającą się miłość swojej córki, Teresy i hrabiego Jakuba, syna arystokratycznego sąsiada. Żoną Bourdiera jest dużo młodsza od niego Marta, niezbyt przejmująca się konwenansami i nie ukrywająca swego plebejskiego pochodzenia.

czytaj dalej

28 marca 1987

FIFTY-FIFTY

Komedia sa­tyryczna napisana specjalnie przez Stanisława Tyma dla Teatru Kwadrat 19 stycznia 1987 a wystawiona ponad dwa miesiące później – 28 marca.

Rzecz dzieje się w przededniu zmian: akt I – kwiecień 1979, akt II – 31 grudnia 1979.

„Miejscem akcji jest dom «po­wiatowego» prominenta, działa­cza, inteligenta z awansu, któ­ry nabywszy dyplom wyższej uczelni za 45 tys. zł oprawił go w ramki i zawiesił na ścianie.

czytaj dalej

9 maja 1986

SIE KOCHAMY (LUV) (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

„Milt – to człowiek suk­cesu, zadowolony z życia. Stanowisko, garnitur z fir­mowego sklepu, szpan i ele­gancja, żona i kochanka. Harry – od przykrej przy­gody z psem uwierzył, że prześladuje go pech. A wie­rzyć, że jest się człowiekiem, któremu szczęście nie sprzy­ja – to nim być. Harry jest więc nieudacznikiem, bez pieniędzy, perspektyw, celu życia. Jest jeszcze ona – Ellen, kobieta nieprzeciętnie oczy­tana, z komputerową pamię­cią, wrażliwa i niezaspokojo­na, żona wpierw Milta, po­tem Harrego.

czytaj dalej

13 marca 1985

CZARUJĄCY ŁAJDAK (UN BEAU SALAUD) (Teatr na Woli i Scena Kwadrat)

Główny bohater – Franciszek Dumoulin to skrzyżowanie Pantalona (wiekowo) i Arlekina (charakterologicznie) – blagier, kobieciarz, świntuch, a może i złodziej. To opowieść o mężczyźnie, który w głębi duszy jest „małym chłopcem”, za wszelką cenę pragnącym dostać nową zabawkę, czyli młodą, atrakcyjną damę. A przy tym mężczyzną, który nie ma odwagi rozstać się ze starymi miłościami, niejednokrotnie o podejrzanej przeszłości, które były dla niego prawdziwymi trofeami.

czytaj dalej

designed & created by trendmark.pl