pomiń nawigację

Archives

23 marca 2012

Dusza Kobusza

Na początku grudnia 2011 roku, na deskach Teatru Kwadrat, hucznie fetowaliśmy jubileusz 55-lecia pracy artystycznej naszego nestora, Jana Kobuszewskiego. Benefis, który udało się przygotować z tej okazji, odbił się szerokim echem wśród warszawskiej publiczności.

czytaj dalej

12 stycznia 2001

ZŁODZIEJ

Tytułowy złodziej zostaje przyłapany na gorącym uczynku przez wracających z przyjęcia właścicieli domu i próbuje namówić ich, aby zrezygnowali z pomysłu oddania go w ręce policji. Wydawać by się więc mogło, że taki powinien być koniec sztuki. Tymczasem w tym momencie ona dopiero się zaczyna.

czytaj dalej

17 października 1998

PO LATACH O TEJ SAMEJ PORZE

Kontynuacja głośnego przeboju Za rok o tej samej porze””, który w połowie lat 70. znalazł się na liście największych artystycznych i kasowych sukcesów Broadwayu. Para głównych bohaterów poznała się przez przypadek w niewielkiej restauracji. Ona jest mężatką, matką trójki dzieci. On, choć niezwykle lojalny wobec swojej rodziny, nie jest w stanie odmówić sobie rozmowy z uroczą nieznajomą. Od tamtej pory widują się co roku o tej samej porze. W „„Po latach..”.” są już nieco starsi.

czytaj dalej

8 lutego 1998

WSZYSTKO W RODZINIE

Trzecia, wprowadzona na polską scenę teatralną oraz zaprezentowana prapremierowo przez Teatr Kwadrat, sztuka Ray’a Cooney’a.

W londyńskim szpitalu trwają właśnie przygotowania do tradycyjnego bożonarodzeniowego przedstawienia i corocznego zjazdu lekarzy.

czytaj dalej

20 kwietnia 1995

KIEDY KOTA NIE MA…

Dwa angielskie małżeństwa z 20-letnim stażem. Z okazji okrągłej rocznicy żony wybierają się wspólnie na miodowy miesiąc. Korzystając z sytuacji obaj słomiani wdowcy, w średnim wieku, decydują się na przelotne romanse z młodszymi wersjami swoich drugich połówek.

czytaj dalej

21 maja 1994

POMYSŁ NA MORDERSTWO

Thriller balansujący na krawędzi pastiszu. Narastające napięcie, nieoczekiwane zwroty akcji i zaskakujący finał.

Dwaj główni bohaterowie to współpracujący ze sobą od dawna autorzy tekstów kryminalnych. Łączy ich praca, dzielą charaktery.

czytaj dalej

29 września 1992

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO

„(…) przedstawienie ogląda się bez przykrości, a nawet z rosnącym zainteresowaniem. Świat widziany z kuchni, choć to zapewne niezbyt wyrafinowana metafora, ma jedną zaletę: jest znacznie prawdziwszy niż z perspektywy salonu”
Tomasz Miłkowski
Życie Codzienne
16 października 1992

czytaj dalej

21 czerwca 1991

BRZYDKIE NAWYKI

Akcja toczy się w prywatnych klinikach psychiatrycznych, w których pacjenci traktowani są krańcowo odmiennie. W pierwszym władzę sprawuje dr Pepsi, a jego naczelną maksymą jest zapożyczane od Wilde’a przeświadczenie, iż spośród różnych metod zwalczania pokus, najskuteczniejsza polega na tym, by im ulegać, czyli pozwala swym pacjentom na wszystko, a nawet więcej. Drugim natomiast kieruje dr Toynbee, którego terapia polega na kompletnym unieruchomieniu leczonych, nie pozwala więc na nic, stosując metodę knebla i kaftana.

czytaj dalej

2 lutego 1990

WSZYSTKO JEST WZGLĘDNE

Ginny i Greg są młodzi i bardzo w sobie zakochani. W błędnym mniemaniu, że Filip jest ojcem dziewczyny, młody człowiek prosi go o rękę Giny. Tymczasem starszy pan jest jej dawnym kochankiem. Greg spotyka sfrustrowaną żonę Filipa, Sheilę. Cztery postaci zaczynają wplątywać się w sieć coraz bardziej niesamowitych nieporozumień. A kiedy prawda już prawie wychodzi na jaw, następuje nieoczekiwanie odwrócenie sytuacji i zakłopotani bohaterowie na nowo pogrążają się w labiryncie nieprawdopodobnych zawiłości.

czytaj dalej

1 lipca 1988

INDYK (Scena PROSTOKĄT)

„Melofarsa w dwóch aktach”, która rozgrywa się (jak podano w didaskaliach) „w romantyzmie, na obszarze księstwa”.

W dziwnej karczmie spotyka się dziwne towarzystwo. Poeta – niszczyciel dzieł klasyków literatury, Książę owładnięty ideą stworzenia urzędu Pary Kochanków Państwowych, Kapitan będący uosobieniem zdegradowanego mitu wojskowości i Laura, która ucieka od Księcia z Rudolfem, by go w końcu porzucić, bezradny Pustelnik, śpiący Śpiący i Chłopi, których bezsensowne rozmowy podkreślają główną myśl utworu: nikomu tu się nic nie chce.

czytaj dalej

designed & created by trendmark.pl